Vroom vroom

13 juli 2018 - Dalat, Vietnam

Afgelopen nacht zijn we weer verder gereisd vanaf Hoi An na daar 3,5 dag geweest te zijn. Hoi An is een heel erg leuk stadje waar heel veel sfeer is en heel veel toeristen zijn. Het oude gedeelte van de stad hangt vol met lampionnen en midden door het stadje loopt een rivier. Wanneer het ‘s avonds donker wordt, ontstaat er een hele leuke sfeer. Ook mogen ‘s avonds in het oude gedeelte geen auto’s of scooters komen, dus dit geeft een hoop rust. De eerste dag in Hoi An hebben we het oude centrum bezocht.  Na te hebben gegeten aan de rivier tussen de lampionnen zijn we over de markt daar gelopen. Het is onvoorstelbaar dat ieder kraampje daar gewoon precies hetzelfde verkoopt en deze mensen er toch allemaal van kunnen leven.

De volgende dag zijn we met een tour naar het My Son tempelcomplex geweest. Dit is een gebied in de jungle waar vroeger oude tempels stonden, maar dat tijdens de oorlog door de Amerikanen  flink is gebormbardeerd. Je ziet overal in het tempelcomplex dan ook nog de bomkraters zitten. Ondanks dat was het tempelcomplex voor wat er nog stond, heel mooi. Enige nadeel was de grootte van de groep bij deze tour. De tour hadden we de avond ervoor geboekt en er was gezegd dat de groep uit maximaal 20 mensen zou bestaan. Toen we echter opgehaald werden, bleken er ineens 2 touringbussen te zijn en bestond de groep dis uit 60 mensen ongeveer. Maar ach, dat zijn nu eenmaal dingen die hier zo gaan..

De laatste dag in Hoi An zijn we naar het strand geweest. Daarnaast had ons hotel een zwembad en daar hebben we ook dagelijks gebruik van gemaakt. We beginnen wel steeds meer te merken dat het hier regentijd is. In Hoi An begon het eigenlijk standaard aan het eind van de middag te regenen. En als het hier regent, regent het hier ook goed door hebben we gemerkt. Gelukkig wordt het ‘s avonds dan meestal wel weer droog en is het dan ook gelijk afgekoeld. Dan is het nog maar 30 graden in plaats van 40-45 graden ;).

Afgelopen nacht zijn we met de bus van Hoi An naar Nha Trang gereisd. Deze bus vertrok om 6 uur ‘s avonds en was een slaapbus. Dit betekent dat je in de bus 3 rijen met stapelbedden hebt. De bedjes zijn alleen meer gemaakt voor de lengte van de Vietnamezen dan onze lengte. Vooral Robin moest zich in wat bochten wringen om erin te passen. Dat tezamen met het feit dat alles hobbelt, maakt dat we niet echt hebben geslapen. Vanochtend om half 5 worden we in Nha Trang uit de bus gegooid. Om half 8 hebben we vervolgens de volgende bus gepakt naar Dalat. Dit is een plaatsje in de bergen. Het is hier gelijk een stuk koeler, bijna een beetje Nederlands klimaat. 20-25 graden met regen.. Hier blijven we 2 nachten voor we weer terug reizen naar de kust. Voor morgen hebben we een tourtje geboekt naar enkele watervallen in de buurt.  Maar nu eerst lekker slapen in een bed in plaats van een bus.

1. Gerrit en Alma van de Belt:
    13 juli 2018
    Robin en Melanie lees net jullie verslagen,klinkt goed allemaal,en heerlijk weer in 'n gewoon bed slapen he,maar je moet er wat voor over hebben.Geniet nog van jullie verdere reis,wij genieten in Frankrijk.Liefs van Gerrit en Alma.
  2. Oma Hermans:
    14 juli 2018
    Heb jullie belevenissen juist gelezen,veel moois en regen,hier is het kurkdroog,!!!Maar jullie genieten en af en toe afkoelen kan geen kwaad??? Geniet nog het is zo voorbij. Groetjes oma