Kedeng kedeng

9 juli 2018 - Hoi An, Vietnam

Hierbij weer een update vanuit Vietnam. We hebben al even niks van ons laten horen. We zijn veel onderweg geweest en veel gedaan. De dag nadat ik ons laatste stukje had geplaatst zijn we nog in Sapa geweest waar we weer een dag door de rijstvelden hebben gelopen. Opnieuw was dit erg mooi en we hadden een leuke gids die ons door de rijstvelden leidde. Hierna zijn we teruggebracht naar het treinstation waar we weer de nachttrein terug naar Hanoi hebben genomen. Dit was helaas een nacht waar we geen oog hebben dichtgedaan. Er kwamen 2 Vietnamezen bij ons in de coupe. Deze hadden eerst al van allemaal eten en dozen mee. Deze hadden echter geen problemen met slapen en waren binnen een paar minuten al in slaap gevallen. Dit ging echter gepaard met een hoop gesnurk. Hoe hard Robin ook hoestte, ze werden nergens wakker van en bleven maar door snurken. Al met al, dus een nacht met weinig slaap.

‘s Ochtends kwamen we weer aan in Hanoi. We hadden direct al een tourtje geboekt naar Ninh Binh. Hier is een park genaamd Tam Coc. Dit zijn ook weer allemaal rotsen met een rivier er doorheen, maar dan op het land. Het wordt dan ook wel het Halong Bay op het land genoemd. We zijn hier met een bootje over de rivier gevaren tussen de rotsen door. Het tourtje ging weer terug naar Hanoi, maar wij zijn achter gebleven in Ninh Binh, omdat we vanaf daar de nachttrein hadden geboekt naar Hue. Tot onze schrik bleek dat we weer bij 2 Vietnamezen in een coupe sliepen. Deze snurkten gelukkig niet. We hebben deze nacht zowaar nog redelijk goed geslapen in de trein.

In Hue hebben we een oude citadel bezocht. Er waren verschillende tempels verspreid door de hele citadel. Vandaag zijn we via een “scenic route” van Hue naar Hoi An gereisd. We zijn via de Hai van Pass gereden. Dit was een bergpas die belangrijk was in de oorlog en je ziet hier dan ook nog veel bunkers uit de oorlog.

We zijn nu dus in Hoi An en hier blijven we 3 nachten. Na het vele reizen en de lange dagen zijn we best moe. We hebben daarom een iets luxer hotel genomen en doen het de komende dagen iets rustiger aan voordat we verder reizen naar het zuiden van Vietnam. Hoi An is een super leuk stadje. Het hele dorpje hangt vol met lampionnen en dit geeft vooral ‘s avonds een heel mooi beeld.

Nog wel even een noemenswaardig feitje voordat ik dit verhaal afsluit. Hier in Vietnam wordt alles met stokjes gegeten, ook de rijst. Na een week heeft Melanir de smaak al zo goed te pakken dat zelfs rijst met stokjes eten geen probleem meer is.

1. Martien:
    9 juli 2018
    Leuk verhaal weer. Ben natuurlijk benieuwd hoe Robin dan zijn rijst eet..haha. Geniet er nog van.
  2. Marian:
    9 juli 2018
    Ja Robin,lukt het jou ook,best lastig lijkt me?Veel fietsplezier,weer!
    Groetjes
  3. Marian:
    Moet zijn reis plezier
  4. Colette:
    9 juli 2018
    Heel leuk verhaal weer, zo krijgen we een beeld van wat jullie beleven! Geniet even van een beetje rustige dagen.
  5. Oma Hermans:
    10 juli 2018
    Geniet maar echt van jullie rust nu,wel verdiend naar die nachttreinen zonder slaap!!!Jullie zien wel veel en leren ook wat van de cultuur.Liefs omaxxx
  6. Papa en Mama:
    10 juli 2018
    Wat een mooie reis maken jullie en wat jullie allemaal ondernemen en zien. fantastisch is het, wij genieten volop van alle verslagen, die jullie schrijven.
    Wij gunnen het jullie van harte.
    Liefs Opa en Oma
  7. Anneke en Geert:
    10 juli 2018
    Geniet van een paar rustige dagen in Hoi An! Echter ook daar valt vast ook een hoop te zien....😉