Rechtstreeks vanuit de rijstvelden

5 juli 2018 - Sapa, Vietnam

Weer even een berichtje van ons, dit keer midden vanuit de rijstvelden in Sapa. Maar om maar bij het begin te beginnen, afgelopen maandag zijn we voor een tour naar Halong Bay geweest. Dit zijn allemaal rotsformaties in zee. We hadden een tour geboekt waarbij we 2 dagen naar Halong Bay zouden gaan en overnachten op de boot. Het was zeker een mooie ervaring en mooi om te zien. Op de eerste dag zijn we gestopt bij een grot. Hier zijn we door heen gewandeld. Helaas heeft Robin nogal last van een verkoudheid en in combinatie met de hitte leidt tot tot minstens 1x per dag tot een bloedneus. In de grot een bloedneus krijgen is helaas alleen niet de makkelijkste plek. Al kon iedereen zo wel ons spoor volgen. Vanaf nu nemen er in iedere geval altijd zakdoekjes mee. Verder hebben we daar nog gekayakt tussen de rotsformaties.  De volgende dag zijn we nog naar een uitzichtspunt geweest.

Na de boottour zijn we gisteravond op de nachttrein richting Sapa gestapt. Dit ligt vlak bij de grens met China. Van de nachttrein hadden we al niet hele hoge verwachtingen, maar het bleek al snel dat we niet veel nachtrust zouden pakken. We sliepen in een cabine met nog 2 andere mensen. De trein hobbelde echter nogal en maakte veel herrie. Uiteindelijk zijn we vanmorgen om 6 uur aangekomen na maximaal 2 uur slaap.

In Sapa werden we afgezet bij ons gids die ons vandaag en morgen door de rijstvelden van Sapa zal leiden. We hebben vandaag 6 uur lang gewandeld door de rijstvelden. Gelukkig is het hier lang niet zo warm als in Hanoi. De paden waren soms echter nogal glad door de eerdere regen. Er liepen een aantal locals met ons mee, waaronder een meisje van 10 jaar op slippers. Zij heeft Melanie langs al deze glibberige paden geleid. Aan het einde hebben we bij haar iets gekocht als dank voor haar hulp. Nu verblijven ergens in een dorpje midden tussen de locals in een Homestay. We slapen hier met meerdere toeristen. Het is erg leuk om op deze manier wat van de cultuur mee te krijgen.

Morgen wandelen we nog een dag door de rijstvelden met onze gids. Morgenavond nemen we de nachttrein weer terug naar Hanoi. Hopelijk dan met iets meer slaap. Vrijdag reizen we dan naar Ninh Binh voor een andere tour door Tam Coc om vervolgens die avond dan gelijk weer de nachttrein te nemen naar Hue. Er staan ons dus wat pittige nachten te wachten, maar het is het zeker waard!

1. Martien en Yvonne:
    5 juli 2018
    Wat een prachtige vakantie is dit weer voor jullie, met verschillende belevenissen. Het is leuk om jullie verhalen te lezen en jullie reis te volgen. Geniet van deze unieke vakantie.
    Liefs Martien en Yvonne 💋
  2. Gerrit en Edna:
    5 juli 2018
    wat een mooie en indrukwekkende vakantie weer van jullie en wat een belevenissen geniet van deze prachtige reis
  3. Leonie:
    5 juli 2018
    Wat ziet het er mooi groen uit? Waar zijn de rode stippen??????
    Ik zie al dat we na jullie vakantie weer een keer moeten afspreken om foto's door te nemen en verhalen te horen! Wij lezen graag met jullie mee!
    Liefs Ellen en Leonie
  4. Oma Hermans:
    5 juli 2018
    Nog laat jullie verslag gelezen,het is11.45 dus eigenlijk bedtijd!!! Eerst jullie verders veel plezier wensen en niet teveel bloedneuzen,want dat is niks met vacantie!!! Liefs omaxx