Regen, regen, regen

16 juli 2018 - Mui Ne, Vietnam

Zoals we in het vorige blog al schreven merken we echt dat de regentijd hier is begonnen in Vietnam. In Dalat hebben we eergisteren een tour gemaakt richting verschillende watervallen. We hadden een tour geboekt waar ongeveer 16 personen bij zouden zijn. Toen we opgehaald werden, bleek echter dat we maar met 3 anderen waren. Dat was dus een fijne verrassing! Hier in Zuid-Vietnam is het door de regentijd momenteel laagseizoen en daarom zijn veel tourtjes niet vol geboekt. Aangekomen bij de eerste waterval werd ons aangeraden door de gids om een poncho te kopen, omdat we anders nat zouden worden bij de watervallen. Zo gezegd, zo gedaan, alleen bij de waterval aangekomen bleek niemand een poncho aan te hebben en het ook helemaal niet nodig te zijn. Deze poncho is nu echter in de afgelopen dagen wel onze grote vriend geworden en heeft ons al een aantal keer droog gehouden. De watervallen die we hebben bezocht waren mooi en zeker de moeite waard. ‘S avonds hebben we nog wat gegeten in Dalat. Voor het eerst deze vakantie was het zo afgekoeld dat Melanie zelfs een spijkerbroek en trui aan had getrokken. Of wij zijn al zo gewend geraakt aan temperaturen van 40+ dat we het daarom koud hadden..

De dag erna zijn we met de bus van Dalat naar Mui Ne gereisd. Mui Ne ligt aan de kust, we hebben de bergen dus weer verlaten. Het is hier ook meteen weer een stuk warmer, wel regent het hier ook nog steeds de hele dag door. De busrit van Dalat naar Mui Ne was een spannend ritje. We hadden een echte Vietnamese buschauffeur. Dit houdt in dat hij in een flinke vaart de berg af rijdt, voornamelijk inhaalt op het moment dat er een bocht komt en heel veel toetert. We waren dan ook blij aangekomen te zijn in Mui Ne. Mui Ne is een dorpje aan de kust waar vooral heel veel Russen komen. Op de menukaarten en in de winkels staat alles naast het Vietnamees ook in het Russisch. ‘S avonds hebben we gegeten in een lokaal eettentje. Hier stond ook krokodil op de menukaart. Aangezien Robin geen rijst meer kan zien en ook al heel wat hamburgers heeft gegeten, heeft hij dit een keer geprobeerd. Het bleek nog lekker te zijn ook. In ons hotel hebben we gisteravond tussen alle Fransen de WK-finale kunnen kijken. We hebben onze voorkeur voor Kroatië maar niet al te duidelijk laten blijken..

Voor vandaag hadden we een tourtje met een jeep geboekt langs de zandduinen die hier in de omgeving zijn. Eenmaal aangekomen bij de verzamelplaats werd ons echter ineens verteld dat de Jeep kapot was en dat we maar mee moesten met het tourtje met de minivan waar nog 13 anderen in zaten. Dit was een beetje een tegenvaller, maar achteraf gezien was het misschien wel beter. Op de terugweg kwamen we namelijk in een enorme hoosbui terecht waar de straten van onderliepen. In de Jeep waren we dan flink nat geworden..

Morgenochtend reizen we met de bus naar Ho Chi Minh City. De plaats vanwaar we ook terugvliegen naar Nederland zaterdag. We willen daar nog een tour maken richting de Mekong Delta en een bezoek brengen aan de ondergrondse tunnels vanuit de Vietnam oorlog. We hopen dat het de aankomende dagen wel iets minder zal gaan regenen...

1. Oma Hermans:
    16 juli 2018
    Wat een weer,dat kennen we hierb niet meer,volop zomer!!!! Gelukkig zien jullie toch nog veel moois,geniet nog maar een paar dagen,hetiszo voorbij. Liefs omaxxx
  2. Martien:
    16 juli 2018
    Weer een mooi avontuur daar! Geniet er nog een weekje van. Heerlijk...regen...daar smacht iedereen hier nu een beetje naar.
  3. Gerrit en Alma van de Belt:
    16 juli 2018
    Wat hebben jullie weer 'n boel meegemaakt,leuk om te lezen.Robin moet maar vast aan z'n moeder vragen aardappels klaar te maken,haha.Dus krokodil is 'n aanrader?Geniet er samen nog van, tot het volgende verhaal,dat zal wel de laatste worden.gr. Gerrit en Alma.
  4. Anneke en Geert:
    16 juli 2018
    Ondanks de regen genieten jullie vast een heleboel! Houden zo😊
  5. Leonne:
    17 juli 2018
    Lekker genieten daar!! Xx
  6. Leonie:
    18 juli 2018
    Regen, krokodil en tussen fransen naar het voetbal kijken......... Grote avonturen! Wij zijn zeer benieuwd naar jullie verhalen en foto's. Liefs Ellen en Leonie