Dag 44: Yosemite National Park

23 augustus 2015 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Nadat we vanochtend San Francisco achter ons hadden gelaten, begon de zon snel te schijnen en werd het gelukkig lekker warm. In Yosemite hebben we eerst onze tent op gezet, waarna we naar het park zijn gereden.

In het park is de rook van de bosbranden in de omgeving ook weer goed te zien. Er hangt een soort van smog in het park, alleen dan van de rook dus. Het park onder Yosemite is ook gesloten vanwege de bosbranden. Ook hier is weer duidelijk de droogte te zien. De vrouw van de camping vertelde ons ook dat het hier in 3 jaar niet geregend heeft, niet zo gek dus..

We hebben vandaag de uitzichtspunten in Yosemite Valley bezocht. We zijn onder andere naar de Yosemite Falls gelopen. Helaas is het geen fall meer, maar eerder een druppelend kraantje. Verder waren er mooie uitzichtspunten waar je goed zicht had op de verschillende rotsformaties in het park. Ook wel fijn dat er hier weer een aangename temperatuur is. De teller zei 36 graden, toch voelde het gelukkig niet zo warm aan.

1. Stefanie Bouman:
    24 augustus 2015
    Ha Robin, wat een avonturen! Geweldig! Ik kom er net achter dat we vorige maand tegelijkertijd in Las Vegas waren!! Wij waren er van maandag 27 juli tot woensdag 29 juli en in jullie verslag lees ik dat jullie er waren van dinsdag 28 juli tot donderdag 30 juli. We sliepen notabene in hetzelfde hotel!!! Jammer dat we elkaar gemist hebben! Geniet nog van de laatste week van jullie mooier reis!

Groetjes Stefanie