Dag 45: Yosemite National Park

24 augustus 2015 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Vandaag wilden we eigenlijk naar de Mariposa Grove gaan. Dit is een gebied waar veel Sequoia bomen staan, dit zijn één van de langste en grootste bomen ter wereld. Helaas is dit gebied gesloten voor onderhoud. We gaan nu morgen naar een ander deel van het park waar ook zulke bomen staan, alleen daar staan er een stuk minder.

Vanochtend in Yosemite Valley zijn we eerst weer naar andere watervallen gelopen, dit was ook geen waterval meer jammer  genoeg. Hierna zijn we doorgereden naar Tunnel View. Hier heb je een heel mooi uitzicht op de vallei. Hier was ook een ranger aan het praten die vertelde over de bruine bomen die je kunt zien vanaf het uitzicht. Gisteren was het ons opgevallen dat het bijna herfst is hier, doordat de bomen en de vallei geel kleuren, maar de ranger vertelde dat dit wel mooi kan zijn, maar dat de bomen eigenlijk dood gaan. Hierna zijn we doorgereden naar Glacier Point. Dit is een heel hoog gelegen punt waar je van bovenaf op de vallei kijkt en op Yosemite Valley. Dit gaf een heel mooi uitzicht.

Vanmiddag alweer wat eerder terug op de camping en hebben we lekker kunnen zwemmen. Het water was alleen godse koud. Op de camping loopt het eten zo naar je toe, je hebt hier wilde kalkoenen voor je tent langs lopen.

1. Oma Hermans:
    25 augustus 2015
    Het begint af te tellen,wat een tijd hebben jullie gehad???? Gefeliciteerd met de verjaardag van je ouders!!! Geniet die laatste dagen nog maar volop.Het zal tegenvallen als ik geen berichtjes meer krijg.knuffel oma!!!