Dag 46: Yosemite National Park

25 augustus 2015 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Vandaag onze laatste dag in Yosemite National Park. We zijn vandaag eerst naar de Tuolumne Grove gereden. Hier staan ook de grote Sequoia bomen zoals in Mariposa Grove, maar dan zijn er hier een stuk minder van. We waren erg onder de indruk van de grootte van deze bomen. Ook was hier nog een sequoia boom waar een tunnel doorheen is gemaakt waar ze vroeger met paard en wagen doorheen gingen en waar je nu lopend door heen kan.

Hierna zijn we via de Tioga Pass Yosemite uitgereden. Deze pas is de hoogst gelegen weg in Noord-Amerika. We gingen over de 3000 meter heen. Het was een mooie route met mooie uitzichtspunten.

We zijn net aangekomen op onze camping in Mammoth Lakes. We hebben voor het eerst een bearbox gekregen waar we al ons eten en drinken in moeten bewaren. Er werd ons gewaarschuwd dat de beren hier heel erg actief zijn en elke avond op de camping komen. We zijn benieuwd...

Morgen staat ons een lange reisdag te wachten door Death Valley waar we uiteindelijk zullen eindigen in Las Vegas. Helaas onze laatste bestemming van deze vakantie.