Dag 47: Death Valley National Park

26 augustus 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

"You there in the tent, can you hear me? There is a bear 25 yards away from you."

Jullie vroegen je af of wij beren hebben gezien? Nou zo begon onze nacht. We waren een aflevering van Homeland aan het kijken in de tent, toen we op deze manier gewaarschuwd werden voor een beer in de buurt. Haha we schrokken wel even en vlogen in onze auto, niet wetende dat hij inmiddels naast onze tent stond en onze bearbox aan het inspecteren was. Gelukkig droop hij snel af toen bleek dat er bij ons niks te halen viel. Wat een groot beest was het zeg! Toen het donker was, hebben we zelf geen goede foto kunnen maken, maar de volgende ochtend spraken we onze buren en die hebben hem er wel goed opgekregen, omdat hij in hun bearbox was binnengekomen. Die foto was erg mooi en krijgen we later nog opgestuurd. Ondanks de beren om onze tent hadden we beter geslapen dan de nachten ervoor.

We stonden vanochtend vroeg op voor een lange rit naar Las Vegas door Death Valley. Eerst hebben we nog onze "God bless you" in ontvangst genomen door onze campingspullen te geven aan het Amerikaanse Leger des Heils/kerk. Daarna zijn we doorgereden naar Death Valley. Wat een hitte daar! De wind die daar waait is net een warme föhn. Ook hier was het weer een heel onnatuurlijk, maar mooi landschap. Van zandduinen tot zoutvlaktes en aparte gesteentes.

Vanavond zijn we voor de laatste keer gaan eten bij onze favoriete keten, de Applebees. Daarna zijn we doorgereden naar ons hotel in Las Vegas. We zitten dit keer in het Luxor. Hier zullen we nog twee nachten blijven, tot we vrijdagavond aan onze lange reis terug naar Nederland zullen beginnen.

1. Colette:
    27 augustus 2015
    Nou, toch nog op de valreep van jullie reis een beer gezien, gelukkig ging hij snel een tentje verder kijken. Een hele goede terugreis en droom maar fijn over al die mooie dingen die jullie gezien hebben dan gaat de tijd snel voorbij. Groetjes en heel erg bedankt voor alle mooie verhalen die iedere dag bij ons binnenkwamen met al die prachtige foto's.
  2. Gerrit en Alma van de Belt:
    28 augustus 2015
    We hebben genoten van jullie verhalen, bedankt en een hele voorspoedige terugvlucht. Groetjes Gerrit en Alma.