Aankomst in Vietnam

2 juli 2018 - Hanoi, Vietnam

Onze eerste dag in Vietnam zit erop. Gisteren zijn we na een lange reis aangekomen in ons hotel in Vietnam. De vlucht was prima verlopen en ging gelukkig redelijk snel voorbij. Echt geslapen hebben we helaas alleen niet. We landden om half 7 ‘s morgens in Hong Kong. Hierna hebben we de stad Hong Kong bekeken. Eenmaal uit de metro in de stad kregen we alleen allereerst een klap van de hitte. Jeetje, wat is het hier warm. We zijn in Hong Kong met een kabeltreintje een berg opgegaan vanwaar je een mooi uitzicht hebt over de skyline van Hong Kong. Vervolgens zijn we met een gondeltje een andere berg op gegaan waar een enorm buddha beeld staat. Hierna zat onze tijd in Hong Kong er alweer op.

Aangekomen in Hanoi werden we met de taxi naar ons hotel gebracht. We slapen in een heel kleine huisje waar je kruip door sluip door via allemaal trappen bij de kamers komt. We waren allebei erg moe van de lange reis en de jetlag, dus slapen was geen probleem. Vanochtend hebben we eerst ons best moeten doen om geld uit de automaat te halen. Gisteren op het vliegveld konden we al geen geld trekken en vanochtend ook niet. Gelukkig hebben we uiteindelijk een geldautomaat gevonden die ons wel geld wilde geven. Vandaag zijn we langs de bezienswaardigheden in Hanoi gelopen. In vergelijking met de steden die we in Indonesië gewend waren, is Hanoi een hele leuke stad. Er zijn hier heel veel backpackers en overal heb je leuke eettentjes en kraampjes. Verder hebben we vandaag de tours geregeld voor de komende dagen naar Halong Bay, Sapa en Ninh Binh.

Morgen worden we opgehaald voor de tour naar Halong Bay. Dit zijn allemaal rotsformaties in zee. We zullen 2 dagen een boot verblijven en op deze manier door Halong Bay varen. Nu nog even Brazilië tegen Mexico afkijken en daarna gaan we slapen.

1. Marian:
    2 juli 2018
    Fijn dat de reis goed verlopen Is!
    Mooie foto, veel plezier met jullie verdere plannen!
  2. Johanneke:
    2 juli 2018
    Leuk om te lezen! :)
  3. Oma Hermans:
    3 juli 2018
    Wat een prachtige reis maken jullie.Mijn eerste reactie is verloren gegaan omdat ik mijn naam niet ingevuld had,sorry!!!Ik hou het in de atlas bij waar jullie ongev. Zijn.Veel plezier engeniet!!! Groetjes oma xxx